2013. július 13., szombat

Egyperces :)

Ma délelőtt, mint derült égből villámcsapás jött ennek az egypercesnek az ötlete. Az első mondatok alattomosan bekúsztak a fejembe, és nem hagytak békén addig, amíg be nem kapcsoltam a számítógépem, és be nem gépeltem őket. Aztán pedig jött az egész magától. Régen volt már ilyen spontán ihletem, úgyhogy örülök neki. Nos, akkor íme a szokásosnál jóval hosszabb egyperces. Jó szórakozást! :)




Egymás mellett feküdtünk a nagy franciaágyán. Nem szólalt meg, ami nála szokatlan volt, hiszen általában be nem állt a szája.
-                  -  Csak nem valami csaj?
Rám pillantott azzal az áthatóan barna szemével, majd újra a plafont kezdte bámulni. Karja csupán néhány centire feküdt az enyémtől, éreztem ideges vibrálását.
-                -  Úgy is mondhatjuk.
Elfordítottam a fejem. Még mindig a plafont bámulta, amelyről milliónyi foszforeszkáló csillag ragyogott vissza rá, noha még csak délután volt, de a szobában félhomály. Ezeket hatodikos korában, a csillagász korszakában rakta fel…
-               -  Ismerem?
Újra rám nézett. A tekintetében volt valami furcsa, valami, amit nem tudtam hová tenni.
-               - Szerintem te a legjobban.
Végigpörgettem magamban azoknak a listáját, akit én ismerek a legjobban. Az első helyen ő volt, természetesen. Aztán Lexa… és a lista végére is értünk. Hirtelen fellöktem magam, a könyökömre támaszkodtam, és onnan néztem rá felvont szemöldökkel.
-              -  Alexa? Te belezúgtál Lexába?
Megütközve nézett rám, én pedig elbizonytalanodtam. Akkor ki?
Ő is fellökte magát ugyanabba a pozícióba mint én, aztán közelebb hajolt. Éreztem mentol illatú leheletét, és a meztelen felsőtestéből áradó forróságot.
-               - Nem Lexa az – Megkönnyebbültem – Hanem te.
Láttam, hogy közeledik felém, de a sokktól fel sem fogtam mi következik. Már éreztem, hogy a szája a számon van, amikor rájöttem, hogy meg akar csókolni. Felemeltem a kezem, és meglöktem a mellkasát. Lendületből. A csattanás magamhoz térített.
-             -   Marci, nem!
Megbántott tekintetétől összeszorult a szívem, de nem tehettem ezt vele. Mert én nem szerettem úgy. Amióta az eszemet tudom szomszédok voltunk. Kisgyermekként sokat játszottunk együtt, mindent tudtunk a másikról. Aztán kamaszkorunkban volt egy időszak, amikor mindketten a saját utunkat jártuk, utána újra egymásra találtunk. De csak barátok voltunk. Legalábbis én mindig ezt hittem, de ahogy a szemébe néztem, kezdtem kételkedni. Őszintén szomorú volt.
-             -   Miért?
Egy egyszerű kérdést tett fel, de nekem nehezemre esett válaszolni. Tudtam, minden szavammal megsebzem majd, de muszáj voltam magyarázatot adni.
-               - Marci, én… nagyon szeretlek téged, és ezt te is tudod. De nem vagyok beléd szerelmes. Ha most megengedem, hogy megcsókolj, ha megadom az esélyt, hogy reménykedj, önző dög lennék, mert a végén úgyis neked fájna. Tudom, hogy így is fáj, de meg kell értened.
Mélyen a szemébe néztem. Viszonozta a pillantásom. A kezéért nyúltam. Nem húzta el, engedte, hogy az ujjaiba fűzzem a sajátjaimat. Még mindig nem szólalt meg, csak nézett, azokkal a mélybarna szemekkel, sötétbarna, enyhén hullámos hajának egy tincse a szemébe hullt. Máskor habozás nélkül arrébb simítottam volna, de már így is fogtam a kezét, és jelen szituációban azt hiszem ez volt a maximum, amitől még nem vesztik hitelüket a szavaim.
-                - Nézd, ez nekem is fáj, mert látom a szemeden, hogy megbántottalak. De hidd el, rosszabb lett volna, ha csak hitegetlek, és közben nem érzem irántad ugyanazt, mint amit te…
-               - Sssh. Felfogtam, Szabina. Minden egyes szavadat felfogtam. És megértem. Nem akarlak elveszíteni a hülyeségem miatt. Felejtsük el, rendben? – rám villantott egy édes mosolyt.
-               - Nem volt hülyeség – lesütöttem a szemem. – De rendben. Ha neked nem gond.
-               - Nem. Majd megtanulom elfojtani. – még mindig mosolygott, de nekem összeszorult a szívem.

Nem tudom, mennyire vághattam gyászos képet, de összekulcsolt kezeinknél fogva a mellkasára vont. Ismerős helyzet volt, sokszor beszélgettünk így. Érzelmekről, pasikról, csajokról, egymásról. Most nem beszélgettünk, mégis megnyugtató volt. Mert ez azt jelentette, hogy nem haragszik, hanem elfogadja a helyzetet. 
Nehéz lesz, neki is, és nekem is, de elég erős hozzá a barátságunk, hogy átvészelje. Aztán, remélem, hogy jön majd egy lány, aki elfeledtet engem vele, és én megmaradok annak, aki voltam. A legjobb barát a szomszédból – aki történetesen lány. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése